10-07-2010

Het Sepiaproject

Blok 8 stond in het teken van 'Reclame & Product'. De opdracht hield in om voor een zelf gekozen sportvereniging een visuele identiteit te ontwikkelen, minstens twee producten en een website. De vereniging had voor deze opdracht fictief de loterij gewonnen en nu konden ze investeren in ledenwerving en hun visuele identiteit. Kwam dat fictief gezien even goed uit!


Eerst heb ik onderzoek gedaan naar dit werkveld van de illustrator, de mogelijkheden, verschillende sporten, verenigingen, reclame en producten waar illustratoren aan mee hebben gewerkt enz. Vervolgens koos ik een sportvereniging uit om voor hen een visuele identiteit te ontwikkelen, minstens 2 producten en een website. Ik het gekozen voor SDV Sepia, de snorken- en duikvereniging in Krimpen aan den IJssel en de gezelligste vereniging die ik ken!


Het was een groot project en dat maakte het spannend en uiteindelijk zo leuk! Ik kwam terecht in een flow, waardoor ik veel ideeën kreeg en veel daarvan heb ik ook uitgewerkt. Het zijn dan ook ietsje meer dan twee producten geworden. Ik heb er met heel veel plezier aan gewerkt; drie keer in de rondte, maar het was het dan ook 3-dubbel waard.



Een aantal pagina's uit m'n dummy, een kijkje in het proces:


De schilderijen die ik tijdens de lessen van Aafke heb gemaakt:


Hiermee begon het proces flink te rollen:


Na een hoop te hebben uitgeprobeerd kwamen de definitieve producten tevoorschijn:

Het logo:


De flyer:


De bus:


De slippers:


De stickers:


Het buitenbord:




Het onderwatercafé:




and last but not least: de website

special thanks to Laurens van der Plaat :)

Toen alle beoordelingen achter de rug waren heb ik bij Sepia m'n spullen laten zien. Er werd superenthousiast op gereageerd! Misschien dat het een en ander gebruikt gaat worden!






Nu kan ik er nog een link aan toevoegen, van later werk tijdens m'n stage. Hier ben ik verder gegaan met het 'Sepiaproject': http://kimberley-dob.blogspot.nl/2011/06/sepia.html

3 opmerkingen:

Galed zei

Goed gebruik gemaakt van alle potentiële marketingsgebieden. Geen wonder dat ze zo enthousiast waren van je werk!

Unknown zei

Als vereniging heeft het werk van Kimberley ons geïnspireerd en bouwen we nog dagelijks aan de verdere uitbouw van dit moois inde vorm van spandoeken, folder etc

Kimberley, nogmaals bedankt

Marco

Unknown zei

Als vereniging heeft het werk van Kimberley ons geïnspireerd en bouwen we nog dagelijks aan de verdere uitbouw van dit moois inde vorm van spandoeken, folder etc

Kimberley, nogmaals bedankt

Marco