16-05-2011

Het Stoeptegelrichelpoppetje

Een aantal dagen geleden, op 2 mei om precies te zijn, liep ik over de Nieuwe Binnenweg naar de allerlekkerste-dingen-bakker van, in ieder geval, Nederland. Vlak voor ik naar binnen wilde stappen zag ik geklemd tussen de richel van de stoeptegels, pal voor de drempel, een blauw figuurtje liggen. Ik kreeg meteen een opvlieger want als ik zoiets zie MOET ik het hebben. Terwijl ik een berg muffins en fudge-brownies bestelde stond het zweet op m'n voorhoofd (niet echt hoor, ik dik het alleen wat aan). Er stonden nog meer mensen in de winkel. Ook vlakbij de uitgang. Toch heb ik het tussen de stoeptegels uitgewurmd, met rood hoofd en al!
De hele weg in de tram terug naar m'n atelier heb ik met het poppetje gezeten. Het heeft een rugzak om, een reispoppetje. Dat was de mooiste symboliek die ik me op dat moment voor kon stellen. Ik ben zelf ook op reis, maar gelukkig niet blauw.

Geen opmerkingen: